Tratamente Naturiste GRATUITE

Tratamente naturiste GRATUITE pentru slabire, diabet, hepatita, ciroza, hipertensiune arteriala, adropauza si menopauza.

RECOMANDARE: dieta fara gluten

http://portalspiritual.com/wp-content/uploads/2015/03/William-Davis-Dieta-fara-gluten.pdf

SOCIETATEA CELOR BOLNAVI DE BOALA CELIACA  :  CELIACSOCIETY

Extra din carte:

„”Produsele AGE din interior şi din exterior Până acum ne-am focalizat atenţia doar asupra produselor AGE care se formează în interiorul corpului, în urma consumării de carbohidraţi. Există însă şi o a doua sursă de produse AGE, care derivă direct din alimentaţie, mai exact din consumul de produse de origine animală. Dat fiind că lucrurile se complică destul de mult, îţi propun să o luăm de la început. Produsele AGE au în general două surse: Produsele AGE endogene sunt produsele AGE care se formează în interiorul corpului, aşa cum am arătat mai devreme. Principalul mecanism de formare a lor începe cu creşterea glicemiei din sânge. Alimentele care amplifică glicemia din sânge intensifică în acelaşi timp şi formarea produselor AGE endogene. Cu alte cuvinte, toţi carbohidra- ţii (alimentele care amplifică glicemia) declanşează formarea produselor AGE endogene. Unii carbohidraţi conduc însă la o glicemie mult mai ridicată decât alţii. Din punctul de vedere al produselor AGE endogene, un baton Snickers nu declanşează decât în mod moderat formarea de produse AGE, în timp ce pâinea integrală declanşează mult mai intensiv acest proces, datorită glicemiei mult mai ridicate pe care o provoacă. Interesant este şi faptul că fructoza, un alt aliment a cărui popularitate a explodat literalmente în ultimii ani, fiind folosit intensiv în prepararea alimentelor procesate moderne, amplifică de câteva sute de ori formarea produsele AGE prin comparaţie cu glucoza. De altfel, acest ingredient (de regulă sub forma siropului de porumb, foarte bogat în fructoză) însoţeşte cel mai adesea făina de grâu în prepararea produselor de panificaţie moderne. Este aproape imposibil să mai găseşti la ora actuală alimente procesate care să nu conţină fructoză într-o formă sau alta, lucru valabil de la sosurile de ketchup la castraveţii muraţi. De altfel, zahărul de bucătărie sau zaharoza nu este altceva decât fructoză şi glucoză în proporţii egale. Alţi îndulcitori foarte bogaţi în fructoză sunt mierea, siropul de arţar şi cel de agave. Produsele AGE exogene se găsesc în alimentele pe care le consumăm la micul dejun, la prânz sau la cină. Spre deosebire de produsele AGE endogene, acestea nu se formează în organism, ci sunt ingerate direct. Conţinutul de produse AGE al diferitelor alimente variază enorm. Alimentele cele mai bogate în produse AGE sunt cele de origine anima- 139 Cataracta, ridurile şi cifoza: grâul şi procesul de îmbătrânire lă, precum carnea şi brânza. Îndeosebi carnea şi produsele de origine animală care sunt gătite la temperaturi înalte (de pildă, prin fierbere şi prăjire) îşi amplifică procentul de produse AGE de peste o mie de ori. În plus, cu cât un aliment este gătit la foc mai mult timp, cu atât mai bogat devine în produse AGE. O demonstraţie impresionantă a puterii produselor AGE exogene de a perturba funcţia arterială a fost făcută în cadrul unui experiment în care două grupe de diabetici voluntari au consumat o dietă identică formată din piept de pui, cartofi, morcovi, roşii şi ulei vegetal. Singura diferenţă a constat în faptul că masa primului grup a fost gătită prin fierbere în abur timp de zece minute, iar masa celui de-al doilea grup a fost gătită prin prăjire şi fierbere la o temperatură de 230 de grade Celsius timp de 20 de minute. Capacitatea de relaxare arterială a subiecţilor care au consumat masa gătită mai mult timp şi la o temperatură mai mare s-a redus cu 67%, iar valorile indicatorilor AGE şi oxidativi din sângele lor au fost mult mai ridicate decât ale celorlalţi subiecţi. Produsele AGE exogene se găsesc îndeosebi în carnea bogată în grăsimi saturate. După toate aparenţele, grăsimile saturate au fost acuzate pe nedrept că provoacă îmbolnăvirea inimii, adevăratul vinovat fiind produsele AGE. Carnea tratată şi condimentată, cum ar fi baconul, cârnaţii, salamurile şi crenvurştii, este neobişnuit de bogată în produse AGE. Pe scurt, carnea nu este un aliment dăunător în sine, dar devine astfel prin manipulările care conduc la intensificarea formării de produse AGE. Filozofia dietei Burta de grâu constă în eliminarea grâului din alimentaţie şi restrângerea consumului de carbohidraţi. Colateral, ea recomandă însă şi evitarea surselor exogene de produse AGE, respectiv carnea tratată şi condimentată, cea preparată la temperaturi ridicate (mai mari de 200 de grade Celsius) perioade lungi de timp şi toate produsele prăjite. Ori de câte ori este posibil, evită carnea bine prăjită şi alege friptura în sânge sau nu foarte gătită. (Sashimi ar putea fi o masă perfectă). De asemenea, alege alimentele gătite în apă, nu în ulei, căci lichidele limitează expunerea la produsele AGE). Ce-i drept, ştiinţa produselor AGE este încă la începutul ei, aşa că mai rămân multe lucruri de descoperit. Totuşi, din ceea ce se ştie deja despre efectele potenţiale pe termen lung ale acestor produse asupra sănătăţii şi procesului de îmbătrânire, eu nu cred că este prematur să te gândeşti deja la limitarea expunerii tale la produsele AGE. Cine ştie? Poate că îmi vei mulţumi cândva, la aniversarea a o sută de ani… marEa cursă a glicaţiEi Există un test uşor de făcut, care, deşi nu asigură un index al vârstei biologice, măsoară totuşi rata procesului de îmbătrânire biologică datorată fenomenului glicaţiei. Cunoaşterea ritmului de glicare a proteinelor din sistemul tău te poate ajuta să afli dacă îmbătrâneşti mai rapid sau mai lent decât indică vârsta ta cronologică. Procentul produselor AGE poate fi stabilit prin biopsia pielii sau a organelor interne, dar aşa cum este de aşteptat, puţini oameni îşi doresc să le fie introdus în corp un forceps pentru a le fi prelevată o bucăţică de ţesut. Din fericire, există o analiză simplă a sângelui care permite stabilirea ratei de formare a produselor AGE: hemoglobina Alc sau HbAlc. Acest test se face de regulă pentru controlul diabetului, dar permite inclusiv stabilirea indexului glicaţiei. Hemoglobina este o proteină complexă aflată în celulele roşii din sânge şi răspunde de transportul oxigenului. La fel ca şi celelalte proteine din organism, ea este supusă procesului glicaţiei. Cu alte cuvinte, molecula de hemoglobină este modificată de glucoză. La fel ca în cazul celorlalte reacţii de tip AGE, şi aceasta este ireversibilă. De aceea, cu cât conţinutul de glucoză din sânge este mai mare, cu atât mai ridicat este procentul hemoglobinei glicate. Celulele roşii din sânge au o durată estimată de viaţă de 60-90 de zile. Măsurarea procentului de molecule de hemoglobină glicate arată indexul glicemiei din ultimele 60-90 de zile, instrument util pentru stabilirea glicemiei diabeticilor sau pentru diagnosticarea acestei boli. Un om suplu cu o secreţie normală de insulină care consumă o cantitate limitată de carbohidraţi suferă o glicare a 4-4,8% din hemoglobina sa (cu alte cuvinte, are un HbAlc de 4-4,8%). Aceasta este rata obişnuită (redusă) a glicaţiei într-un organism normal. Diabeticii au de regulă o rată de 8, 9 sau chiar mai mare de 12%, adică mai mult decât dublul ratei normale. Majoritatea americanilor nediabetici se situează undeva la mijloc, cu rate de 5-6,4%, mai mari decât cea perfectă, dar mai mici decât rata diabetului „oficial” de 6,5%. Adevărul trist este că nu mai puţin de 70% dintre americanii adulţi au un HbAlc cuprins între 6% şi 6,9%. HbAlc nu trebuie să fie de 6,5% pentru a genera consecinţe adverse asupra stării de sănătate. Chiar şi valorile „normale” ale acestui indicator sunt asociate cu un risc crescut de atac de cord, cancer şi cu o mortalitate mai mare cu 28% pentru fiecare creştere cu un procent a HbAlc. Pe scurt, vizitele frecvente la barurile care oferă paste „atât cât poţi mânca”, la care se adaugă câteva felii de pâine italiană, iar la sfârşit o budincă din griş, îţi ridică glicemia la valori de 150-250 mg/dl timp de 3-4 ore, fapt care se reflectă în glicarea hemoglobinei şi într-un HbAlc mai mare. 140 Dieta fără gluten Hei, văd totul ca prin ceaţă Lentilele ochilor sunt nişte instrumente naturale absolut minunate, care fac parte integrantă din aparatul ocular şi care îţi permit să vezi lumea exterioară. Cuvintele pe care le citeşti acum formează imagini pe care lentilele retinei tale le descifrează şi le transmit prin sistemul nervos către creierul tău, care le interpretează ca litere negre pe un fundal alb. Lentilele sunt ca nişte diamante: atunci când nu au defecte sunt extrem de clare şi permit trecerea neafectată a luminii. Absolut uimitor, dacă stai să te gândeşti… Dacă lentilele sunt însă afectate, trecerea luminii va fi distorsionată. Lentilele sunt alcătuite din proteine structurale numite cristaline. Ca şi celelalte proteine ale corpului, şi acestea sunt supuse procesului de glicaţie. Atunci când proteinele din lentilele ochilor devin glicate şi formează produse AGE, acestea se acumulează şi formează cocoloaşe. În acest fel, lentilele încep să se deterioreze, acumulând defecte similare zgârieturilor de pe diamantele mai puţin valoroase. Lumina nu poate trece de aceste defecte. De-a lungul anilor de formare a produselor AGE, defectele acumulate produc opacitatea lentilelor oculare sau condiţia pe care o numim cataractă. Relaţia dintre glucoza din sânge, produsele AGE şi cataractă este foarte precisă. La cobaii de laborator cărora le este menţinută o glicemie ridicată, cataracta apare în doar 90 de zile. Diabeticii sunt cu deosebire predispuşi faţă de cataractă (până aici nicio surpriză), riscul de a face această boală fiind de cinci ori mai mare în cazul lor prin comparaţie cu nediabeticii. În Statele Unite, cataracta este o afecțiune frecvent întâlnită, care afectează 42% din populaţia cu vârste cuprinse între 52 și 64 de ani, respectiv până la 91% din populaţia cu vârste între 75 și 85 de ani. În realitate, nicio structură a ochilor nu scapă de efectul nociv al produselor AGE, lucru valabil inclusiv pentru retină (degenerare maculară), lichidul vitros (asemănător unui gel, care umple globii oculari) şi cornee. Prin urmare, orice aliment care ridică glicemia poate genera o glicare potenţială a cristalinelor lentilelor oculare. La un moment dat, deteriorarea acestora depăşeşte capacitatea lor limitată de a se autorepara şi de a se autoregenera. Acesta este momentul în care imaginile din faţă îţi devin ceţoase, indiferent dacă îţi pui sau nu ochelarii. 141 Cataracta, ridurile şi cifoza: grâul şi procesul de îmbătrânire Aşadar, HbAlc (hemoglobina glicată) reprezintă un indicator ideal pentru controlul glucozei din sânge, care reflectă inclusiv gradul de glicare a celorlalte proteine din corp, nu doar a hemoglobinei. Cu cât HbAlc este mai mare, cu atât mai ridicat este procentul glicării proteinelor din lentilele ochilor, din ţesuturile renale, din artere, din piele etc. Pe scurt, HbAlc reprezintă un indicator al ratei de îmbătrânire: cu cât HbAlc este mai mare, cu atât mai rapid îmbătrâneşti. Prin urmare, HbAlc nu este doar un indicator al glucozei din sânge menit să îi ajute pe diabetici. El reflectă inclusiv rata de glicare a celorlalte proteine din corp, care este similară cu rata îmbătrânirii. Dacă îţi menţii acest indicator la cel mult 5%, poţi spune că îmbătrâneşti într-un ritm normal. Dacă depăşeşti însă acest procent, înseamnă că pentru tine timpul trece mai rapid decât pentru alţi oameni, apropiindu-te cu fiecare minut de marele „azil” din cer. Aşa cum este firesc, alimentele care ridică cel mai mult nivelul glicemiei din sânge se reflectă într-un procent ridicat al HbAlc, care reflectă la rândul lui o rată mai accelerată a deteriorării organelor interne şi a îmbătrânirii. De aceea, dacă îţi urăşti şeful şi vrei să îi grăbești pensionarea, oferă-i nişte fursecuri pentru cafea! diEta fără glutEn (fără grâu) EstE o diEtă anti-îmbătrânirE Cred că îţi mai aminteşti ce spuneam mai devreme: că alimentele care conţin grâu ridică glicemia mai mult decât aproape orice alt produs, inclusiv decât zahărul de bucătărie. „”

Alte recomandari: http://www.doctor.info.ro/alimentatia_in_boala_celiaca.html

Iulie 6, 2016 - Posted by | Uncategorized

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: